Thursday, October 22, 2009

Funny dialog #2

Today, my MT teacher, Cikgu Ting Siew Toh absent because of some buisness ba~ Then, first periods of hers is sat in by Cikgu Tan Wan Xian.
She is a pretty teacher who came from Semenanjung Malaysia.
Once she came in our class, she points towards Eric.

Cg. Tan: Eric, 去把你的胡须刮掉! 你这样子很 ham sab eh~
Eric: 老师, 这是一种艺术啦! >.<
Cg.Tan: 可是还是看起来很 ham sab o!
Eric: 老师, 我很伤心掉eh~ 老师, ham sab 是什么意思啊?
Cg.Tan: 你不是广东人么?
Eric: 我不是哦!
Cg.Tan: ham sab 的意思是色狼la!
*The whole class laughing at him! haha...*
Cg.Tan: 好! 你们可以做你们的功课了...
*过一阵子*
Cg.Tan: 你们想过你们的未来了吗?
有些点头~ 有些摇头~ 有些无反应~
Cg.Tan: 你们认为Form 6 容易读吗?
我们猛摇头;有些说:"很容易~ 很容易~ =.='''
Cg.Tan: 我告诉你们啊! Form 6 根本不是人读的. 以前我们就是被老师骗去读的! 说什么上大学就很轻松, 哪里有啦! 结果呢? 我们读到哭, 考试也哭 你知道为什么吗?
We: 为什么叻?
Cg.Tan: 因为太难了, 所以我们只能哭lo~ 好彩~我能进到UKM lo~
Eric: 那间学校不错哦...
Cg.Tan: 是大学, 不是学校!
Eric: 老师, 大学是学校其中一种啦!
The whole class are laughing again...
Cg.Tan: 当我第一天去的时候呢, 我迷路掉eh~ T_T
*哈哈哈~*
Cg.Tan: 到那边ar, 只能哇来哇去哦! 你要知道那边有很多*geng* 你要读什么科呢? (She points at Chyn Rong)
*I just use the word "geng" to replace her word. hehe...*
Chyn Rong: Physics o~
Cg.Tan: 你呢? (She looks at me)
Me: 也是哦!
Cg.Tan: 那你们是一样的 *geng* lo~那你要读什么叻? (She looks at Siew Min)
Siew Min: Engineering! ^^
Cg. Tan: 那你就跟他们不一样 de *geng* lo~
Chyn Rong: 老师老师~ 我要读Engineering啦!
Cg.Tan: 你不要跟她啦? (Points at me =.=''')
Chyn Rong: 没有啦! (Haha...I thought that teacher asks for what subject that I take now. swt~)
Cg.Tan: 比较好的就有工作做lo~ 比较不的就没有工作做lo~ 然后呐, 我毕业了就呆在家里. 妈妈一直摧我找工作. 那么巧! 我收到一封信写着 "KPLI" 我就去lo... 所以我才能做老师.
Eric: 那样好啊! @_@
Cg.Tan: 我只是读八个月然后需要两个月的. 在过不久,我又收到一封信写着去SMK St. Anthony Sarikei. 这是什么地方来的? 我只有听过Kuching, Miri, Sibu; 但是就是没有听过Sarikei la~
Eric: 老师, 这里算是kawasan pedalaman 吗?
Cg.Tan: 不算哦~ 你们要知道如果我在kawasan pedalaman 教书的话, 我会有更多的elaun 哦! 我在想如果我不能打电话回家的话, 那该怎么办? 所以我选这里lo~
*Then, still got many la~ blablabla...*

Second period of MT sat in by Cg. Lu Yew Hui. Sometimes, he will suddenly show out his tongue.
Cg. Lu: After this equation...
Chyn Rong: (suddenly cut down his sentence) We don't like per x so we need to multiply all by x. Yeah, that's it! Bravo! Bravo! XD
Cg. Lu: ... (speechless and smiles)
Chyn Rong: (in BC) Teacher, why are you suddenly laughing?
Cg. Lu: It's just... Your class is too active. >.<
Chyn Rong: Ho~ You mean other classes not active la~
Cg. Lu: I not say like that o~ You know I know la~
*Whole class laughing again! haha...*

No comments:

Post a Comment